Zaļie lauku griķi

Zaļie lauku griķi

Zaļo griķu krāsa viegli zaļa līdz viegli, viegli brūnai. Šie griķi, atšķirībā no viņu tumši brūnajiem – grauzdētajiem brāļiem, izceļas ar vieglu un maigu garšu, kura būs pieņemama pat tiem cilvēkiem kuriem griķi negaršo.

Zaļie griķi jāgatavo tāpat kā jau ierastie brūnie griķi, tikai jārēķinās, ka tie ātrāk būs gatavi. Ir dažādas pagatavošanas metodes – vārīšana ūdenī, tvaicēšana, gatavošana cepeškrāsnī un var arī apliet ar karstu ūdeni un nogaidīt līdz tie uzbriest.

No Zaļajiem griķiem var pagatavot:

1) Biezputru;
2) Aaizstājot miežu putraimus, var pievienot zupām un sautējumiem, omletei;
3) Aizstājot rīsus, pievienot pildījumiem– paprikai, kabačiem, kāpostu tīteņiem;
4) Pievienot zaļajiem lapu un citiem salātiem gan vārītus, gan viegli apgrauzdētus, gan iediedzētus (viegli apgrauzdēti tie pēcgaršā atsauc atmiņā zemesriekstus);
5) Zaļos griķus var arī iediedzēt, tādejādi iegūstot maksimāli daudz vitamīnu ko šis produkts var dot! Diedzētus griķus var pievienot arī dažādiem veselīgiem našķiem – žāvētu augļu batoniņiem vai cepumiem.
6) Var pievienot vārot biezzupas, lai panāktu krēmīgāku konsistenci.

Padomi zaļo griķu pagatavošanai: 

  • Griķus vārot, sviesta vai eļļas pievienošana ūdenim palīdzēs tiem nesalipt,
  • Ūdens vietā var izmantot arī buljonu;
  • Griķus pirms vārīšanas var arī mērcēt (aptuveni 6 h), tādejādi saīsinot to gatavošanas laiku līdz 5 min. Būtībā tie ir ēdami arī izmērcēti, taču pierastāk ir ēst tos siltus. Ir vairāki ieguvumi šim procesam – īss vārīšanās laiks, kā arī paaugstinās griķa uzturvērtība, jo griķī sāk mosties „dzīvība” un mūsu organismam ir vieglāk uzņemt visas šīs labās lietas;
  • Abos gadījumos – griķus mērcējot pirms vārīšanas vai diedzējot, tie veido ap sevi glumekli, ko ir svarīgi vismaz 2 reizes dienā noskalot, lai griķi nesāk skābt. Ja ir ļoti silta telpa, tad griķus vajadzētu skalot vēl biežāk.

Ja nu tomēr Zaļo griķu maigā garša nav tīkama, nepārdzīvojiet! Virtuves skapītī tiem nav jāgaida kodes, jo līdzīgi kā senāk grauzdēja kafiju, arī griķus var grauzdēt mājās apstākļos (uz sausas pannas visu laiku maisot) – tādējādi panākot savām garšas kārpiņām tīkamāko  galarezultātu.

NB! Griķi ir viens no produktiem, kas dabīgā veidā nesatur glutēnu jeb lipekli. Taču tā kā mēs ražojam arī citus produktus, kuri to satur, mēs nevaram garantēt, ka griķos nebūs šo augu putekļu daļiņas. Tādēļ pirms lietošanas tos vajag noskalot.

Pastāsti par mums saviem draugiem
  • Datums 09/09/2017

SAISTĪTIE PRODUKTI

Ievadi savu atslēgvārdu