Kailgraudu miežu milti – Rupjā maluma

Kailgraudu miežu milti – Rupjā maluma

Milti malti akmens dzirnavās izmantojot visu graudu. Kailgraudu mieži uzturvērtības ziņā ir teju divas reizes vērtīgāki, kā parastie mieži. Atšķirībā no parastā mieža, to sēklapvalks nav saaudzis ar plēkšņapvalku. Ja parastajam miezim plēkšņapvalka noņemšanas procesā (mehāniski beržot) noberžas arī daļa no sēklapvalka tad kailgraudu miezim šādas darbības nav nepieciešamas un grauds saglabā maksimāli daudz sēklapvalkā un dīglī esošās šķiedrvielas, minerālvielas un vitamīnus. Satur unikālu ūdenī šķistošo šķiedrvielu – beta glikānu, kas samazina holesterīna saturu asinīs, ieteicami cukura diabēta slimniekiem.

Milti izmantojami gan maizes (1/3 daļa), gan pankūku un cepumu cepšanai. Ar tiem var biezināt mērces.

NB! Miežos esošajam glutēnam ir cita forma, kā kviešos esošajam. Tādēļ dažreiz cilvēki, kuri atsakās no kviešus saturošiem produktiem uzturā, to alerģiskās reakcijas dēļ, var tos aizstāt ar miežu produktiem.

Uzturvērtība 100 g

Kalorijas (370 kcal)
Ogļhidrāti (73,9 g)
Tauki (2,3 g)
Proteīni (13 g)
Tiamīns (Vitamīns B1): 0,2 mg (15%)
Riboflavīns (Vitamīns B2): 0,1 mg (7%)
Niacīns (Vitamīns B3): 4,6 mg (31%)
Pantotēnskābe: (Vitamīns B5) 0,3 mg (6%)
Vitamīns B6: 0,3 mg (23%)
Folāts: (Vitamīns B9) 23 1¼ g (6%)

Minerālvielas

  • Kalcijs

  • Hroms

  • Varš

  • Dzelzs

  • Magnijs

  • Mangāns

  • Fosfors

  • Selēns

  • Cinks

Milti arī nodrošina aminoskābes – alanīnu, arginīnu, aspartātu, cistīnu, glutamātu, glicīnu, histidīnu, izoleicīnu, leicīnu, lizīnu, metionīnu, fenilalanīnu, prolinu, serīnu, treonīnu, triptofānu, tirozīnu un valīnu.

Pastāsti par mums saviem draugiem
  • Datums 09/09/2017

SAISTĪTIE PRODUKTI

Ievadi savu atslēgvārdu