Kailgraudu miežu grūbas

Kailgraudu miežu grūbas

Grūbas būtībā ir pulēti graudi. Lai gan pulējot graudu, tiek noberztas nost sēklapvalkā esošās šķiedrvielas un vitamīni, tomēr, miežos atšķirībā no citiem graudiem, šķiedrvielu slāņi vijas cauri arī grauda kodolam, tādēļ neskatoties uz pulēšanu, grūbas vēl joprojām uzturvērtības ziņā ir augstvērtīgs produkts.

Dažreiz grūbas dēvē arī par Latviešu rīsiem un nudien – to izmantošanas iespējas virtuvē ir ļoti plašas. Tās var lietot rīsu vietā, novārītas pievienot salātiem, piešķirot mazliet riekstainu garšu un tekstūru; vienas pašas vai kopā ar riekstiem un augļiem izmantot saldajos ēdienos.

Virtuves padoms! Novārītas grūbas iespējams sasaldēt mazās porcijās, lai ar tām bagātinātu citus ikdienas ēdienus – piemēram, zaļos salātus, sautējumus, saldos ēdienus, zupas u.c

NB! Miežos esošajam glutēnam ir cita forma, kā kviešos esošajam. Tādēļ dažreiz cilvēki, kuri atsakās no kviešus saturošiem produktiem uzturā, to alerģiskās reakcijas dēļ, var tos aizstāt ar miežu produktiem.

Uzturvērtība 100 g

Kalorijas (370 kcal)
Ogļhidrāti (73,9 g)
Tauki (2,3 g)
Proteīni (13 g)
Tiamīns (Vitamīns B1): 0,2 mg (15%)
Riboflavīns (Vitamīns B2): 0,1 mg (7%)
Niacīns (Vitamīns B3): 4,6 mg (31%)
Pantotēnskābe: (Vitamīns B5) 0,3 mg (6%)
Vitamīns B6: 0,3 mg (23%)
Folāts: (Vitamīns B9) 23 1¼ g (6%)

Minerālvielas

  • Kalcijs

  • Hroms

  • Varš

  • Dzelzs

  • Magnijs

  • Mangāns

  • Fosfors

  • Selēns

  • Cinks

Putraimi arī nodrošina aminoskābes – alanīnu, arginīnu, aspartātu, cistīnu, glutamātu, glicīnu, histidīnu, izoleicīnu, leicīnu, lizīnu, metionīnu, fenilalanīnu, prolinu, serīnu, treonīnu, triptofānu, tirozīnu un valīnu.

Pastāsti par mums saviem draugiem
  • Datums 09/09/2017

SAISTĪTIE PRODUKTI

Ievadi savu atslēgvārdu